Content Marketing – sådan arbejder du med storytelling og opbygning af dit brand

Content Marketing – sådan arbejder du med storytelling og opbygning af dit brand

Content Marketing handler om at producere indhold, der henvender sig direkte til din målgruppe, som er relevant, inspirerende, lærerigt eller underholdende. Ved at lave godt content, vil du med tiden opbygge en relation til din målgruppe og målet er, at du er top-of-mind den dag, de beslutter sig for at købe.

Så enkelt er det.

Også alligevel ikke.

Content Marketing er ikke et quick fix, men en langvarig strategisk proces, der skaber nysgerrighed og engagement hos dine kunder over tid ved at give dem det, de har brug for – det vil sige løse deres udfordringer og give dem svar på deres spørgsmål og det, de har behov for.


Nogle mener, at virksomheder bare skal kaste sig ud i det, og få feedback hen af vejen ved at måle på, hvad der skaber interesse og engagement. Det skal man også.

Men det kan være svært at producere godt content, det vil sige fortællinger enten på skrift/film/lyd eller visuelt/grafisk design, hvis man ikke har gjort sig tanker omkring, hvilke værdier man har, hvad ens kernefortælling er, og de forandringer og resultater man vil huskes for.

Så det er oftest dér, jeg starter, når jeg arbejder med virksomheder.

Dit content skal nemlig både afspejle hvorfor du gør det, du gør – og tale til dine kunders udfordringer og behov.

Vil du have hjælp til at lave content til dine kunder? – skriv til mig her: kontakt@storiesbyalexandra.dk