Din kernefortælling

Din kernefortælling – hvad er det og hvorfor virker det?

Din kernefortælling er din virksomheds historie, det er baggrunden og fundamentet for, hvorfor du gør, hvad du gør, og hvad du forsøger at skabe i verden. Man kan også kalde det din eksistensberettigelse, det er det, der gør din virksomhed unik og her du formidler din vision.

Din kernefortælling kan være sørgmodig, sjov, indsigtsfuld eller opsigtsvækkende historie – men vigtigst af alt skal den formidle dit formål, så din målgruppe kan mærke dig, hvad du brænder for og vil opnå med din virksomhed.

Mange mennesker kan have haft oplevelser og erfaringer, der minder om hinanden, men ingen – ingen – har præcis den samme baggrund, historie, værdier, vision, erfaringer, målsætninger og drømme som dig.

Ikke to historier er ens, og det er dét, der gør det så spændende at arbejde med.

Når du har din kernefortælling på plads, vil din vision med din virksomhed føles stærkere og meningsfuld, og det vil både du og dine kunder mærke.

Da jeg var barn sagde min mor ofte; ” Der findes kun en af dig i hele verden – og det er dig ”. 

Den sætning har jeg taget til mig, og har i baghovedet, når jeg hjælper virksomheder med at kortlægge og beskrive deres kernefortællling – fordi der findes kun én af dem, og det er dét, der gør os unikke hver især.