Hvordan laver man godt content?

Hvordan laver man godt content?

For at lave godt content er det en god idé at tilrettelægge og planlægge det du gerne vil vise eller tale/skrive om. Det er bedst at lave en kommunikationsplan og svare på følgende:

 Hvad er formålet med din kommunikation?

Hvad er den ønskede effekt?

 Hvilke platforme/medier der skal kommunikeres på?

 Hvilke temaer/budskaber det skal indeholde?

 Hvordan skal der følges op på det?

Det kan være alt fra korte indlæg, blogs, artikler, korte film, nyhedsbreve (husk e-mail permission), til grafiske præsentationer og podcasts – på din hjemmeside, LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter eller fagblade – altså de medier, hvor dine kunder er. 

Sammen finder vi ud af, hvilket content der skal laves, hvor meget og hvor ofte. Vi tager altid udgangspunkt i din kernefortælling og i dine kunders situation. Og her er det vigtigt at holde fokus på at skabe værdi for dine kunder, enten ved at lave noget lærerigt, inspirerende eller underholdende content.

Det kræver både viden om kunderne, kreativitet og modet til at gøre noget, som er lidt anderledes end andre.

Jeg står for strategien, planlægning og rammen om fortællingerne, og samarbejder med grafikere og andre kreative kræfter, som kan hjælpe med at skabe det rette udtryk afhængigt af hvad content skal være – tekst, grafisk opsætning, kort film mv.

 Vil du have hjælp til at udvikle godt content for din virksomhed?  – skriv til mig i dag kontakt@storiesbyalexandra.dk