Hvordan skal du målrette din kommunikation?

Hvordan skal du målrette din kommunikation?

Din kommunikation er målrettet, når du ved noget om dem, du kommunikerer til. Når du er bevidst om dette, og din virksomheds kernefortælling er beskrevet, rettes fokus over på dine kunder.

Den næste proces er at få afdækket, hvad du ved om dine kunder. Den viden, du har om dine kunder, skal du bruge aktivt, når du laver content.


Hvad har du af viden omkring dine kunders adfærd, ønsker, behov, drømme, problemer og udfordringer?

Hvis det ikke er dig, der taler med dine kunder så spørg din sælger, serviceafdeling, Google Analytics og brug dit CRM system, så du bliver klogere på kundernes adfærd og ønsker.


Og hvis du har en enkeltmandsvirksomhed, så tænk over:

Hvad dine kunder spørger om?

Hvad søger de?

Hvad er deres udfordringer?

Og brug al den data, du har til rådighed for at blive klogere på dem, du vil kommunikere og sælge noget til.

Big data fortæller dig noget om dine kunders adfærd og small data fortæller hvorfor dine kunder gør, som de gør. Small data kræver ofte en tættere dialog med dine kunder, det kan du få via observationer, dybdeinterviews, spørgeskemaer, fokusinterviews eller for eksempel ’diaries’, det vil sige en slags dagbøger, som dine kunder indvilger i at skrive i, i mødet med din virksomhed eller dit produkt/service.

Det vi ved om dine kunder skal omsættes til at imødekomme dine kunders ønsker og behov i din kommunikation og contentudvikling.

I dag bruger de største, internationale virksomheder og brands også hjernescanninger for at finde ud af, hvordan deres målgrupper reagerer på deres produkter/ydelser. Det har de fleste virksomheder langt fra råd til, derfor må vi anvende de metoder, vi har til rådighed, velvidende at en hjernescannings resultater er langt mere præcise end for eksempel et fokusinterview.

Vil du have hjælp til at målrette din kommunikation? – kontakt mig her kontakt@storiesbyalexandra.dk