Hvordan virker din kernefortælling?

Hvordan virker din kernefortælling?

Din kernefortælling er historien om dit fundament – dit ’reason to be’, det vil sige baggrunden for at din virksomhed tilbyder netop dette produkt eller denne service.

Du skal starte med at definere, hvorfor du sælger dit produkt eller din service.

Hvorfor har du skabt din virksomhed og hvordan kommer dine værdier til udtryk?

Hvordan kan din virksomhed – hvad enten du har en produktionsvirksomhed, et forlag eller en klinik – løse dine kunders ønsker og udfordringer?

Når vi har det på plads, beskriver vi din virksomheds kernefortælling, altså ”din historie”, som er ægte, autentisk og – nu kommer det bedste – ingen andre kan efterligne. Fordi der er ingen andre, der har netop den samme historie som dig, samme tanker som dig eller gør tingene på præcis samme måde. Jeg formulerer din kernefortælling ud fra dine værdier, holdninger og det mål, du vil udrette med din virksomhed.

Jeg har endnu ikke oplevet en virksomhed eller et menneske, som ikke synes, at det er lærerigt og spændende at gå igennem den proces, fordi du bliver klogere på dig selv og dit fundament. Og du kan i øvrigt ikke kommunikere autentisk, hvis du ikke ved, hvem du er, og hvad du står for. Og det skal dine kunder også vide, din kernefortælling vil være med til at beskrive dig eller din virksomhed på en autentisk og nærværende måde.

Skal jeg skrive din kernefortælling? – skriv til mig her: kontakt@storiesbyalexandra.dk